Den 1.

Odjezd v 9:30 Chříbská ze srazu XJR, jedeme v obsazení: Jonatán, novomanželé Macků Zuzka a Martin, Tomáš a já.

Prší nám 800 km a teprve u Brenneru přestává,ale jsou pouhé 3stupně, jakmile přejedeme Brenner již teplota pomalu stoupá, na místo poblíž Trenta dojíždíme kolem 20:30h zmrzlí jak drozdi a to už teplota vystoupala na 19stupnů, pomáhá až teplá sprcha. Tento den jsme najeli 908 km. Bydlíme ve vesnici Folgaria Vila B+B House první noc v úžasném apartmánu, je tu teplo a útulno, kolem 9:00h vyrážíme do hospůdky na večeři, dáváme si pivní tupláky, vínko a super pizzu, kolem půlnoci upadáme do spánku po náročném dni.

Den 2.

Probuzení do nového dne kolem 8:00h jdeme na snídani, na svazích okolo je všude čerství sníh, snídaně úžasná –  masíčko, čokoláda a super buchty. Jonatán má zde kamarádku pávici se kterou se loučí se slzami v očích. Kolem 10:00 h. vyjíždíme za nádherného počasí, jedeme na pevnost, která je vzdálená 10km, pak pokračujeme na menší passo, kde jsou krásné zatáčky a všude čerstvý sníh. Máme s Tomem menší kolizi, padáme v nulové rychlosti, upadá nám zrcátko a mě vypadla ruka, nemohla jsem se zvednout, pak vše ok zalepíme zrcátko, jedeme po dálnici až do Pisy, kde hledáme šikmou věž, bohužel marně. Dojíždíme kolem 19:00 h do Livorna, hledáme restauraci Aragosta – vyhlášená rybí speciality a super káva, bohužel mají ten den zavřeno, tak si vedle dáváme hamburgra, kávu a kruosant,pekán.Kolem 20:00h vjíždíme na trajekt, tento den najeto 540km.Při přijetí na recepci se dovídáme, že v 6:00 je snídaně a v 6:30 přesun na druhý trajekt – docela šok!!!!! Dáváme si sprchu, sedneme si v restauraci kde končíme kolem půlnoci a jdeme spát do kajut.

Den 3.

Vstáváme v 5:30!!!!!! šílené, když má člověk dovolenou, sbalíme a hurá na snídani, jako vždy super, jdeme k motorkám a hurá do druhého trajektu. Trošku prší a tak čekáme v helmách na nalodění, kolem 7:30 najíždíme na trajekt MEGA EXPRESS THREE v 8:30 vyjíždíme, pak 4h jedeme směr Korsika, nejdříve jsme na palubě, ale není moc hezky a tak si jdeme do podpalubí na dobrotu, špenát se sýrem, talířek se sýry a švestkou. Po 12:00h kotvíme v Bastii, vyjíždíme z trajektu k ponorce, hlavně tankovat. Pak to bereme z Basttie směr na špičku Korsiky, užíváme si počasí i zatáčky, od minula je to opravené a nové silnice, jedna enduro vložka,najeto 181 km.Kolem 17:00h se přijíždíme do města Calvi, kde máme zajištěno ubytování v Les Castoros. Apartmány jsou prima, motorky parkujeme přímo před ním. Pak vyrážíme na nákup a do restaurace na večeři, super salát, žebra a dezert. Večer si sedáme před apartmány a rozpočítáváme útraty, popíjíme u toho vínko a kluci si dávají pivko PIETRA silnější než Plzeň, no prostě Korsické pivo, kolem půlnoci jdeme spát.

Den 4.

Dáváme si prima snídani, vyjíždíme v 10:00h za sluníčka a jen velký vítr nám to kazí, jedeme směr slepé rameno do hor, cesta super jen dva ptáčci si usmysleli že na nás udělají nálet, zastavujeme se v ILLA ROUSSES kde jsme byli před 4. lety ubytovaní s Plšounky, jdeme na maják, pak zmrzlinka, testování moře, docela to jde až na ten velký vítr, při návratu se zastavujeme v marketu a kupujeme si dobroty na snídaní a večeři.

Po příjezdu praní prádla, seřizovaní řetězu, pak večerní siesta u vínka, pivka a k tomu mozarrela z rajčátky a olivy. Dnes ujeto 204km, kolem 23:00h se ukládáme ke spánku.

Den 5.

Jako každý den nejprve snídaně, kolem 10:30 vyrážíme směr Galerie a místní hory, na Galerii krásné červené skály, pořád ten velký vítr za chvíli to od moře otáčíme do hor, po cestě kozičky, krávy a prasata, teplota klesá, začíná pršet.Padají kroupy, teplota klesla až na 2stupně, jedeme zpět helmy máme tak zamlžené že nic nevidíme. Okolo 17:00 h jsme zpět v marketu, pak si sedáme před apartmán a prohlížíme fotky a vyprávíme si zážitky.

Dnes najeto 234 km.

Den 6.

Vstáváme kolem 9:00h je volný den klid pohoda sluníčko, ale pořád ten velký vítr, vyrážíme kolem 11:00h na hrad a ulovit první kešku, jdeme okolo pláží a přístavu v Calvi, pěkné jachtičky , fotíme se u Kryštofa Columba a hurá na hrad, nacházíme první kešku, kupujeme nějaké drobnosti, pak se jdeme slunit na pláž a vytvořit pár foteček pro kamarády, pořád fouká, voda má tak něco kolem 18stupnů, zůstáváme zhruba 2.hodiny, pak jdeme na zmrzlinu a koupit náušnice, asi půl odpoledne se sebe smýváme písek, který máme i v uších, očích, vlasech, no prostě všude.Kluci vyrážejí za další keškou a sklizí úspěch, začínáme balit a dojídáme zásoby, jelikož zítra se posouváme blíž k Bonifáciu. Posloucháme písničky a v naší dobu uleháme ke spánku.

Den 7.

Vstáváme kolem 8:00h dobalujeme a uklízíme, jelikož apartmány musí být do 10:00h vyklizeny,předáváme pokoje a Martinovi vrací zálohu 500Eur.Vyrážíme směr Bonifácio v 9:30 čeká nás asi 204km je krásně vítr se utišil, jedeme na pohodu, po cestě zastavujeme fotíme si vlny a skály i je točíme, bereme si 2kuličky z řas, projíždíme městem Ajaccio, zde letiště a je to dost velké město, pomalu se blížíme do dnešního cíle město Propriano, kde chvíli hledáme hotel. Projedeme přístavem a po chvilce hledání nacházíme náš hotel, opravdu to stojí za to 2. patro z výhledem na moře a do zahrad, kde vlny krásně šumí, kolem 17:00h vyrážíme do města a přístavu, kotví zde velký trajekt KALLISTE, nakupujeme drobnosti a vyrážíme zpět na hotel, kde sedíme do 23:00h a vychutnáváme si šum moře.

Den 8.

Vstáváme v 8:00h a plánujeme dnešní trasu kam se pojedeme podívat, do hor směr ZICAVO jedeme po cestě D69 super zatáčky a všude jsou prasata a krávy, pak si dáváme super kafíčko a Tom limitovanou edici magnumu,

pak pomalu vyrážíme k domovu a kolem 16:00 h dojíždíme do hotelu,zataženo, tak vyrážíme do přístuvu na bagetku a zmrzlinku, pak si dáváme pivko,saláty a pizzu, greppes palačinky slané moc dobré, kolem 20:00h se vracíme zpět do hotelu, koukáme z apartmánu na západ slunce a nějakou jejich slavnost, pak zapisuji události dne, najeto 231km.

Den 9.

Snídáme kolem 8:30 pak se domlouváme že uděláme výlet do Bonifácia odkud zítra vyjíždíme trajektem na Sardinii, výlet stojí za to, ještě že jsme jeli, protože zítra bychom to nestihli, procházíme si celý vršek a fotíme vlastně pevnost. Návrat zpět kolem 15:00h a pak užívání si moře a koupaníčko, pláže skoro sami pro sebe.Pak úprava z moře a vyrážíme do přístavu k Polákoví do včerejší hospůdky, kde si opět dáváme dobroty palačinky, saláty,pivko a zbytek poháry s jahodami a šlehačkou. Hlášky dne Martin u benzínky prohlásil „Nazdar Stréců“ pak si objednával pivo a řekl FAIF GROSE PIVO. Dnešní hláška JONATÁNOSAURUSE  na tom hajzlu si ulevoval Napoleon, kuvert je kurvír. Pak si sedáme na balkon a Martin otvírá Jonatánovi vínko, takže ho má plné korku a utápí v něm rybičku.

Den 10.

Vstáváme kolem 7:30 dobalujeme a hurá na snídani, super vajíčka, kompot, přesnídávka, pak dobalíme a loučíme se s městem a výhledem na moře, kolem 9:30 vyrážíme na trajekt směr Bonifácio, po cestě tankujeme a blondýna já musím klukům poradit, že mají tankovat vedle a ne u automatu.Kolem 11:00 h. dorážíme do Bonifácia, přijíždíme a akorát přiráží trajekt k pevnině, kolem 11:30 vjíždíme na trajekt a přesně ve 12:00 h. vyjíždíme s Bonifácia směr Sardinie, město Bonifácio je z moře moc úžasné.Ve 12:45 přístáváme na Sardinii město se jmenuje SANTA TERESA jen projíždíme a v 13:45 jsme na místě ve vesnici BADEŠI super přivítání od indiána,pak pivko a oběd, těstoviny s rajčaty a klobása, mají tu nádherný bazén, po ubytování zde trávíme celé odpoledne, užíváme si sladkou vodu.K večeru vyrážíme na obhlídku vesničky, projdeme ho celé ale hospůdka žádná, tedy s možností dát si večeři.Vyhrává supermarket, kde si nakoupíme dobroty, ale náš pejsek Jonatán má velký hlad a tak si udělá večeří na kamenné zíďce kde si dává do nosu, všeobecný smích.Zastavujeme se v hospůdce a dáváme si pivka a jejich špičkovou kávu, pak nám číšník přinese brambůrky a oříšky, pak znovu a ještě přinese prkýnko s pršutem, dále prkýnko se šunkou a plackou, přijdeme na penzion kde si sedáme ke stolu popíjíme vínko a chroustáme brambůrky, ujeto dnes 120 km.

Den 11.

Budíček v 8:00 díky sanitce a Tomovu klientovi, snídaně jak jinak než super, salámy, džemy, míchaná vajíčka, bagetky. Pak se dohodneme že si uděláme výlet na zhruba 160 km, který si prodloužíme ještě o 120 km více, ale opravdu to stojí za to. Jedeme na špičku Sardinie a zastavujeme u úžasných plážích které jsou k vidění tak v Karibiku. Domluva že si dáme oběd v restauraci Pelosetta, kde si dává Tom rizoto s mořskými plody, já rizoto se sépii – byla to černá rýže, Zuza salát, Martin a Jonatán rybí mix, chobotnice, sépie,tygří krevetky, pak super kafíčko no prostě nemá to chybu.Vracíme se zpět do pensiónu kde si odpoledne užíváme bazén, kolem 18:30 vyrážíme do vesnice na fámozní zmrzlinku. Jonatán pohladil svého jmenovce a už mu málem zůstal. U Indiána si sedáme na terasu a večeříme maso, olivy, sýry a jako každý den popíjíme růžové vínko. Martin prosí němce o FORŠTELUNG – otvírák na víno, němci z toho mají vánoce – neboli velké haló. Kolem 23:00 h. dopíjíme a ukládáme se k spánku.

Den 12.

Vstáváme kolem 8:00h pak posnídáme balíme, do 11:00h musí být vyklizené pokoje u Indiána, pak nám začíná gril párty u bazénu, Martin odjíždí hledat kešky, kolem 12:00 se vrací z úspěšné mise z jednou nejcenějších TRAVEL BUKING Nemo, pokračujeme dál v gril párty, kolem 13:00 vyrážíme ochutnat Sardinské moře ,Jonatán zůstává u bazénu, moře nádherné stavíme pak na zmrzlinu a kupujeme Jonatánovi BIG zmrzlinu čokoládovou, jinou pes nejí. Vezeme jí na motorce super zážitek, mám jí všude po rukách na noze i na motorce je. Jonatán si zapomněl nastavovat budík po 15 min a otáčet se, tak si ogriloval břicho, panthenol se hodí, nastříkáme ho a ještě hodinu se grilujeme u bazénu. Kolem 17:00h vyrážíme směr Olbia odkud vyrážíme trajektem směr Livorno a dnes nám končí dovolená L.V 19:00 přijíždíme do Olbie kupujeme suvenýry a jdeme na večeři,přesun na trajekt v 21:00 MOBY má 9. pater ve 4. máme motorky a v 6. jsou kajuty, na odplutí a občerstvení je v 9. patře, nálada nic moc končí krásných 14. dní, ve 22:30 odplouváme z Olbie a Zuze se konečně splnil sen, že jsme všichni spali v jedné místnosti.

Den 13.

Ráno nás budí v 6:00 že během 30 min. budeme přistávat v Livornu, rychlá snídaně a hurá do Pisy, konečně tu šikmou věž nacházíme, jsme tam už v 7:30 vyfotíme se jak jí podpíráme, nakoupíme suvenýry a jedeme směr Rakousko, jelikož Jonatán dostal chuť na svíčkovou s deseti knedlíky, čeká nás zhruba 400km po dálnici směr Glocbokner kde jsme chvíli před 18:00 a němci před námi nás zastavují, že v 18:00 to bude za 17eur místo 23eur, Což je super sleva o 6eur, jdu platit přechod a němec mě a Martinovi dává bonbón, poděkuji a hned ho předávám Tomovi, jelikož je zázvorový. Pak vyjedeme na Glog. Kde je plno sněhu a pouhé 4 stupně a Jonatán řve, že je tu holomráz a Zuza staví sněhuláka. Tak pak honem do ZELL AM SEE kde se teplota pohybuje zhruba kolem 22 stupňů, hledáme ubytování a po chvilce  se ubytováváme v soukromém penzionu kolem 20:00h za 20eur na osobu i se snídaní. Pak jdeme do hotelu který se nachází 5min pěšky od penzionu, dáváme si polévku s jejich knedlíčkem a knedlo,vepřozelo po Rakousku ve 22:00h se ukládáme ke spánku.

Den 14.

Probuzení kolem 8:00h super vyspinkaní do růžova i když nás čeká ještě pár kilometrů k domovu, v 9:00h snídaně jako vždy super, Tom si dává domácí jogurt, kolem 10:00 vyrážíme na cestu, okolo 13:30 překračujeme hranice, vydáváme se do vesničky Hůrka u Lipna kde si všichni dávají candáta na másle a já kuřecí steak s broskví. Pak se zastavujeme u Sojčat, kde jen na chvilku, jelikož Matýskovi není dobře, pak už uháníme každý zvlášť domu, my jedeme přes Týn nad Vltavou a pak směr Slapy. Tam točíme a fotíme jak odpouští Slapskou přehradu, pak jedeme objížďkou která není značena a octneme se až na novém okruhu a Strakonickou otevřeli až 9.6.2013 v 16:00 tak jsme měli velké štěstí. V 19:00h jsme doma pomalu se aklimatizujeme a Tom kontroluje škody po povodních, najeto zhruba 410km. Zazvonil zvonec a krásné pohádkové dovolené je konec.