Výměna těsnění ve spojkovém třmenu XJR 1200/1300

Výměna těsnění ve spojkovém třmenu by se měla preventivně dělat každé dva roky. Domnívám se, že mnohdy jsou intervaly v manuálu trochu přehnané, ale tento, jak jsme se nezávisle na sobě přesvědčili s náčelníkem, bohužel ne. Loužička brzdové kapaliny pod motorkou jistě nikoho nepotěší.

Vlastní postup: Odšroubujeme spojkový třmen (obr. 1,2). Sundáme prachové těsnění (obr. 3) a mačkáním spojky vytlačíme vnitřní váleček ven (obr. 4,5). Pozor s uvolněným válečkem nám vyteče i brzdová kapalina, je třeba se na to připravit. Důkladně vyčistíme vnitřek spojkového třmenu (obr. 6). Z válečku vyloupneme staré těsnění (obr. 7) a nahradíme jej novým (obr. 8). Sada stojí cca 430 Kč a obsahuje těsnění i prachovku (obr. 9). Následně vložíme váleček zpět do třmenu (obr. 10), nasadíme prachovku (obr. 11) a uchytíme třmen zpět na blok motoru. Řádně utáhneme, nalejeme novou brzdovou kapalinu a spojku odvzdušníme.

S pozdravem
Pecouldek