Odškrcení motoru

Německá verze

XJR 1200 prodávané v Německu jsou kvůli testům CO2, lehce omezeny ve středních otáčkách. Pomoci by měla následující procedura: na menším konektoru CDI jednotky schované za levým podsedlovým plastem je jeden modročerný kabel. Rozpojte konektor, vyjměte žlutou vložku, vytáhněte zmíněný kabel z konektoru, zaizolujte ho, zacvakněte žlutý plast zpět a spojte opět konektor. Odpojením tohoto kabelu by se měl zvýšit zátah ve středních otáčkách. Pozor, Yamaha montuje do motorek různé CDI, některé po odstranění kabelu nevydají ani hlásku (po zapojení zpět je vše v pořádku).

To samé platí pro XJR 1300. V Německu je výkon 1300 omezen na 72 kW. Pomocí kitu zakoupeného od Yamahy lze zvýšit výkon na 78 kW. Zadarmo to však jde též. Na CDI jsou vespod dva konektory. Levý s osmi a pravý se šesti kontakty. Pravý konektor má v zadní řadě uprostřed gumový kolík, který vyjměte a zapojte na kontakt kabel. Druhý konec kabelu uzemněte. To je vše. Údajně chce tímhle Yamaha pouze legalizovat těch 106 koní, které motorka stejně má.

 

Japonská verze

Japonské mašiny mají bohužel rychlost omezenou omezovačem. I tady by však mělo být řešení. Odmontovat reflektor a najít omezovač. Pak vezměte zemnící kabel a svorku. Svorka přijde na černý kabel. Druhá strana přijde uzemnit, např. na houkačku.